ویزای اسکیل ورکر استرالیا

پرسش و پاسخ های مرتبط با ویزای اسکیل ورکر استرالیا

ویزای اسکیل ورکر استرالیا

پرسش و پاسخ های مرتبط با ویزای اسکیل ورکر استرالیا

چرا استرالیا؟

موقعیت و امنیت خوب شغلی

یکی از مهمترین دلایل رواج مهاجرت به استرالیا، اقتصاد قوی این کشور میباشد که حتی در دوره رکود جهانی نیز آسیب چندانی ندید. استرالیا از نرخ بیکاری پایینی بهره میبرد و  با هدف توسعه پایدار و رقابت اقتصادی و علمی با سایر کشورهای پیشرفته، نیاز زیادی به بسیاری از مشاغلی دارد که میتوانند توسط متقاضیان مهاجرت به استرالیا تامین شوند.

با توجه به مخارج استاندارد زندگی در این کشور (حدود ۱۵۰۰ دلار استرالیا در ماه برای هر نفر)، میتوان گفت که مردم این کشور از سطح رفاه بسیار بالایی نسبت به سایر کشورهای دنیا برخوردار هستند.

کیفیت بالای زندگی در استرالیا

استرالیاییها به طور متوسط حدود ۸۲.۵ سال عمر میکنند و آمار موسسه Better Life نشان میدهد که مردم این کشور، خوشحالترین مردم در میان سایر کشورها هستند.  

استرالیا کشوری مهاجرپذیر و چند فرهنگی است که به خانه ای برای تعداد زیاد مهاجرین تبدیل شده است. مجاورت تعداد کثیر فرهنگهای گوناگون در استرالیا، باعث جذب آداب و رسوم مختلف از بسیاری از کشورها و به خصوص کشورهای آسیایی شده است.

زندگی روتین استرالیایی را میتوان در زندگی در شهر ( و نه در روستاهای دور!)، گذراندن مدت زمان طولانی در خارج از خانه (برای استفاده از هوای خوب)، ورزش مکرر (استرالیا جزو ۱۰ کشور برتر المپیک است) و استفاده از غذای سالم و تازه خلاصه کرد. 

سطح بالای آموزش در استرالیا

جالب است بدانید که بزرگترین صادرات کشور استرالیا، خدمات آموزشی آن میباشد که باعث جذب دانشجویان کثیری از سراسر دنیا شده است.

سیستم آموزشی استرالیا، دانشمندان، طراحان، هنرمندان، مدرسان و نوابغ زیادی به دنیا عرضه کرده که به نوعی به پیدایش دنیایی بهتر کمک کردند.

ابداع جعبه سیاه (Black Box) هواپیماها و همینطور، سیستم اینترنت بیسیم (WiFi)، از جمله دستاوردهای استرالیاییها بوده است.

در سال ۲۰۱۲، دولت استرالیا اقدام به برگزاری یک نظرسنجی کرد که در آن از دانشجویان خارجی در مورد تجربه آنها در زندگی و تحصیل در استرالیا نظر خواهی کرد و طی این نظرسنجی، ۸۷٪ دانشجویان خارجی از تجربه کلی انتخاب کشور استرالیا ابراز خرسندی کرده اند.

تنوع فرهنگی استرالیا

یکی از بزرگترین مزایای مهاجرت به استرالیا نسبت به بقیه کشورها، وجود تنوع فرهنگی در این کشور است. اکثر ساکنین استرالیا، یا در خارج از استرالیا متولد شده اند و یا دارای پیشینه ای از کشوری غیر از استرالیا هستند.

در یک نظرسنجی که در سال ۲۰۱۶ برگزار شد،  مشخص شد که فقط ۴۷.۳٪ جمعیت این کشور دارای والدینی هستند که هر دو در داخل استرالیا متولد شده اند.

این تنوع فرهنگی به متقاضیان مهاجرت استرالیا کمک میکند تا راحت تر با شرایط این کشور اخت شوند و بتوانند استرالیا را خانه خود بنامند.

محض اطلاع، اجداد جمعیت ساکن در استرالیا، بر حسب درصد، به ملیتهای زیر برمیگردند:

انگلستان:‌۳۶.۱٪

استرالیا: ۳۳.۵٪

ایرلند:‌۱۱٪

اسکاتلند:‌۹.۳٪

چین: ۵.۶٪

ایتالیا: ۴.۶٪

آلمان: ۴.۵٪

هند: ۲.۸٪

یونان: ۱.۸٪

هلند: ۱.۶٪

امکان سفر به کشورهای خارجی بدون نیاز به ویزا

داشتن اقامت دایم استرالیا فاکتور بسیار مهمی برای تسهیل اخذ ویزای بقیه کشورها است ولی صرفا داشتن اقامت استرالیا حقی برای سفر بدون نیاز به ویزا ایجاد نمیکند.

سفر به بقیه کشورها بدون نیاز به ویزا فقط از طریق اخذ تابعیت استرالیا و دریافت پاسپورت این کشور مقدور خواهد بود.

امنیت بیشتر

نرخ ارتکاب جرم در استرالیا بسیار پایین است و این مساله، استرالیا را برای متقاضیان مهاجرت استرالیا جذاب تر کرده است. علاوه بر این،‌استرالیا همه ساله به بسیاری از افرادی که به دلایلی در کشورشان امنیت ندارند، ویزای پناهندگی اعطا میکند.

سبک خاص زندگی استرالیایی

استرالیایی ها به داشتن زندگی آرام و بی دغدغه معروف هستند. این امر مدیون شرایط جغرافیایی خاص این کشور و موقعیت مالی مناسب استرالیایی ها است.

علاوه بر این، تسهیلات اصلی کشور استرالیا برای افراد مقیم دایم این کشور از قرار زیر میباشند:

بیمه درمانی استرالیا یا Medicare

بیمه درمانی استرالیا Medicare نام دارد و به صورت رایگان در دسترس افرادی که دارای اقامت دایم و یا تابعیت استرالیا هستند قرار میگیرد. این به این معنی است که اگر ویزای شما از نوع دایم است،‌ میتوانید از امتیاز این نوع بیمه بهره مند شوید.

نکته دیگر در مورد این ویزا این است که افرادی که در داخل استرالیا برای اقامت دایم این کشور اقدام میکنند، میتوانند تا موقع گرفتن نتیجه Visa Application، از خدمات بیمه درمانی بهره مند شوند.

بیمه بیکاری

برای دریافت مزایای بیمه بیکاری، به غیر از افرادی که دارای ویزای پناهندگی هستند، نیاز به داشتن تابعیت کشور استرالیا میباشد و افرادی که توسط ویزای مهارت به این کشور مهاجرت کرده اند، تا وقتی که تابعیت این کشور را اخذ نکنند نمیتوانند از تسهیلات بیمه بیکاری استفاده کنند.

استفاده از وام تحصیل در استرالیا

شهروندان استرالیا میتوانند از وام تحصیلی به نام HELP برای تحصیل در استرالیا استفاده کنند.

این وام به محصلان اجازه میدهد تا از خدمات تحصیلی بدون نیاز به پرداخت هزینه بهره مند شوند و وقتی شروع به کار کردند و درآمدی بالا داشتند، به صورت قسطی هزینه تحصیل خود را به دولت بپردازند. برای استفاده از این نوع تسهیلات نیز، نیاز به داشتن تابعیت کشور استرالیا میباشد.

البته لازم به ذکر است که هزینه تحصیل افراد دارای اقامت دایم استرالیا از دانشجویان خارجی به مراتب کمتر است ولی امکان اخذ وام تحصیلی برای این افراد مقدور نمیباشد.