ویزای اسکیل ورکر استرالیا

پرسش و پاسخ های مرتبط با ویزای اسکیل ورکر استرالیا

ویزای اسکیل ورکر استرالیا

پرسش و پاسخ های مرتبط با ویزای اسکیل ورکر استرالیا

اقامت استرالیا

منظور از اخذ اقامت دائم استرالیا این می باشد که شما پس اخذ جواز ورود به استرالیا که به صورت یک برچسب بر روی پاسپورت ایرانی شما زده خواهد شد بتوانید به لحاظ زمانی به طور نا محدود در هر شهر و ایالت استرالیا که تمایل داشته باشید سکنی گزیده و مشغول به کار شده و یا به تحصیلات خود ادامه دهید. 
توجه داشته باشید اخذ اقامت دائم استرالیا به این معنی نمی باشد که شما دارای ملیت یا تابعیت استرالیا خواهید شد و در نظر داشته باشید که حق بیکاری به مهاجرین استرالیا (حتی افرادی که اقامت دائم را اخذ نموده اند) در دو سال اول ورود به استرالیا تعلق نخواهد گرفت. 
لطفا توجه داشته باشید که ما تنها راه های قانونی مهاجرت به استرالیا را مد نظر داریم. راه هایی از قبیل اینکه یک طوری خودتان را به استرالیا برسانید و سپس جهت اخذ اقامت اقدام نمایید و یا با پرداخت مبالغی دارای پاسپورت بین المللی و غیره شده و یا از طریق پناهندگی اقدام نمایید را نه تنها پیشنهاد نمی نماییم بلکه سعی داریم شما را تشویق نماییم که از راه های اصولی که ریسک به هدر رفتن سرمایه و سالها بلا تکلیفی را ندارند استفاده نمایید. تقریبا تمامی مهارتها و حرفه ها در این قاره بزرگ (استرالیا) که در حال پیشرفت و توسعه می باشد مورد نیاز است. پس اگر مهارت و تخصصی دارید هر چند که شاید به نظر خودتان مهارت و تخصصتان قابل مقایسه با مهارتهای مهندسی و دکتری و غیره نباشد شاید بدون آنکه خودتان بدانید واجد الشرایط مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت استرالیا باشید. 
شما می توانید با استفاده از سیستم ارزیابی رایگان در سایت ما مطلع گردید که آیا واجد الشرایط اقدام جهت اخذ اقامت استرالیا و مهاجرت به استرالیا می باشید یا خیر. اگر هم واجد الشرایط نبودید ما دلایل آن را به شما خواهیم گفت و شاید شما بتوانید آن موارد را تقویت یا برطرف نموده و سپس اقدام نمایید.
اجازه اقامت دائم استرالیا و مهاجرت به استرالیا را می توان از طریق مستقیم و یا غیر مستقیم کسب نمود. 
1) مهاجرت به استرالیا از طریق مستقیم: همانطور که در بخش شرایط مهاجرت به استرالیا شرح داده شده است اگر شما دارای یک تخصص و حرفه ای باشید که در حال حاضر مهارت شما مورد نیاز جامعه استرالیا باشد می توانید جهت اخذ اقامت استرالیا و مهاجرت به استرالیا از طریق مستقیم اقدام نمایید. شیوه های دیگر مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت استرالیا از طریق مستقیم ازجمله از طریق سرمایه گذاری و ازدواج با یک فردی که دارای ملیت استرالیایی باشد است. دفتر رهپوی دات کام تنها از طریق مهارت و تخصص اقدام می نماید. 
توجه داشته باشید اینکه شما واجدالشرایط اخذ اقامت دائم استرالیا هستید یا خیر به مواردی از قبیل: سن، تحصیلات، سوابق کاری، میزان آشنایی به زبان انگلیسی و غیره بستگی دارد. اخذ اقامت دائم استرالیا از روی یک سیستم امتیاز بندی صورت می گیرد که تمامی موارد فوق الذکر در کسب امتیاز موثر می باشند. مجموع امتیازات باید به 120 برسد تا این امکان وجود داشته باشد که شما از ایران اقامت دائم استرالیا را اخذ نمایید. در جدول امتیازات، به افرادی که سن کمتری دارند نسبت به افراد مسن تر امتیاز بیشتری اختصاص داده شده است. همچنین اخذ نمره بالاتر در امتحان انگلیسی آیلتس IELTS امتیاز بیشتری خواهد داشت. 
2) مهاجرت به استرالیا از طریق غیر مستقیم: خیلی اوقات اتفاق می افتد که افرادی شرایط اولیه را جهت اخذ اقامت دائم استرالیا دارا نمی باشند. یکی ازدلایل رایج که افراد واجد الشرایط اخذ اقامت دائم به طور مستقیم نمی باشند کمبود امتیاز و نرسیدن مجموع امتیازات به 120 است. این کمبود امتیاز همانطور که در بالا ذکر گردید می تواند به دلیل داشتن سن بالا، ضعیف بودن در زبان انگلیسی، نداشتن مهارت کافی در حرفه خود، دارای مهارت در یک حرفه که از طرف استرالیا امتیاز بالا ندارد و غیره باشد. این دسته از افراد می توانند از راه های غیر مستقیم به اقامت دائم استرالیا دست یابند. از جمله را ه های غیر مستقیم عبارتند از: 
• در خواست اخذ اسپانسر از یکی از ایالت های استرالیا که به مهارت فرد احتیاج مبرم دارد. 
• در خواست اسپانسر از یکی از کارفرماهای استرالیا به این ترتیب که فرد مورد نظر بتواند از همین ایران توسط یکی از کارفرما ها در استرالیا استخدام گردد. 
• در خواست ویزای تحصیلی به این امید که فرد بتواند پس از گذراندن یک دوره آموزشی در سطح آکادمیک در استرالیا تقاضای اخذ اقامت دائم این کشور را بنماید. 
• یک راه دیگر هم که تا دو سال پیش رواج داشت درخواست ویزای کار و تعطیلات بود که بر طبق آن افراد یک ویزا به عنوان اجازه کار کردن و گشت و گذار در استرالیا می گرفتند که یک سال اعتبار داشته و تا 3 سال قابل تمدید بود. پس از گذشت 3 سال بسیاری از این افراد سعی می کردند از همان استرالیا درخواست اقامت دائم را بنمایند که عده ای نیز موفق شدند. البته این نوع ویزا بر اساس یک قرارداد بین دولت ایران و استرالیا بود که در ایران به عنوان ویزای کار (که به نظر ما این عنوان مناسب این نوع ویزا نبود) شناخته شده بود. به هرحال از سال 86 دیگر این قرارداد با ایران به دلایل مختلف تمدید نشد (اما با کشورهای دیگر تمدید گردید) و بنا بر این استفاده از این ویزا در حال حاضر برای ما ایرانیها میسر نمی باشد. 
لطفا این موضوع را مد نظر داشته باشید که همیشه اخذ اقامت دائم استرالیا از طریق موارد غیر مستقیم دلیل بر این نمی باشد که پس از مهاجرت به استرالیا شرایط شما بدتر از افرادی خواهد بود که از طریق مستقیم اقامت استرالیا را دریافت نموده اند. مثلا اقدام از طریق اسپانسر های ایالتی گاها مزایای بسیار خوبی دارد که بسیاری از متقاضیان ما که دارای شرایط اقدام از طریق مستقیم می باشند در خواست می نمایند که برای آنها اسپانسر ایالتی بگیریم. در این رابطه در بخش اقدام از طریق اسپانسر ایالتی بیشتر توضیح داده ایم. 
توجه داشته باشید که مدت زمان اخذ اقامت دائم استرالیا به فاکتورهای زیادی از جمله شرایط سازمان های ارزشیابی مدارک و اداره مهاجرت استرالیا و همچنین شرایط خود شما بستگی دارد. این مدت زمان در هر زمان و شرایط می تواند تغییر یابد. در حال حاضر، پس از شیوع بحران اقتتصادی جهانی و تاثیر آن در سیاستهای مهاجرتی دولت استرالیا دقیقا نمی توان عنوان نمود که اخذ اقامت استرالیا چه مدت زمانی طول خواهد کشید. اما بر طبق انتشارات اداره مهاجرت استرالیا می دانیم که پروسه رسیدگی بر روی پرونده های ارسال شده به اداره مهاجرت استرالیا بر اساس ارجحیت های تعیین شده توسط اداره مهاجرت انجام خواهد گرفت. مثلا افرادی که از طریق اسپانسر ایالتی اقدام می نمایند بالاترین ارجحیت را خواهند داشت و زودتر به پرونده آنها پاسخ داده خواهد شد. آنچه که ما از سایت اداره مهاجرت بدست آورده ایم به این ترتیب است که افرادی که از طریق اسپانسر ایالتی اقدام نموده اند بین 7 تا 10 ماه جواب خود را از اداره مهاجرت دریافت خواهند نمود و افرادی که بدون استفاده از اسپانسر ایالتی اقدام نموده و در لیست مشاغل مورد نیاز بحرانی در استرالیا نمی باشند بین 12 تا 15 ماه جواب پرونده خود را از اداره مهاجرت دریافت خواهند نمود. البته که شما باید مدت زمان مورد نیاز جهت ارزشیابی مدارکتان توسط سازمانهای ارزشیابی مدارک در استرالیا را به این زمان اضافه نمایید تا یک برآورد تقریبی (تقریبی و قابل تغییر در هر زمان) از این موضوع داشته باشید. در این رابطه پیشنهاد می نماییم مطلبی را که در رابطه با بحران اقتصادی و تاثیرات آن در مهاجرت به استرالیا در سایت ما درج گردیده است را مطالعه نمایید. 
در مورد اینکه اخذ اقامت دائم استرالیا چه میزان هزینه خواهد داشت هم باید توجه داشته باشید که از طریق چه مهارت و تخصص و از طریق چه وکیلی (اگر تمایل داشتید از طریق وکیل اقدام نمایید) این کار را انجام می دهید. کل هزینه های مربوط به مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت استرالیا از طریق مهارت و تخصص با پشتیبانی وکلا و مشاورین ما در بخش هزینه ها ذکر گردیده است که به شما پیشنهاد می نماییم جهت بدست آوردن یک برآورد کلی آن قسمت را مطالعه نمایید. 

اطلاعات عمومی راجع به استرالیا

استرالیا از قرون پیش، منطقه مسکونی گروه های خاص نژادی بوده است. این سرزمین نخستین بار توسط اسپانیائی ها مشاهده گردید اما هلندیها نخستین کسانی بودند که پای بدانجا نهادند (۱۶۰۶). نخستین انگلیسی که از جزیره استرالیا دیدن کرد دمپیر بود. او تصمیم به جستجو در کرانه های خاوری قاره تازه را کرد اما توفانهای سهمگین او را از راهش بازگرداند. کشف و نقشه برداری واقعی قاره استرالیا هنگامی صورت گرفت که نیروی دریایی بریتانیا در سال ۱۷۶۸ هیئتی به سرپرستی ناخدا جیمز کوک به آن دیار فرستاد. به علت وسعت زیاد استرالیا به مدت ۵۰ سال طول کشید تا فردی تمام این قاره را بپیماید. برای اولین بار جوانی اسکاتلندی به نام جان مکدوال استوارت در سال ۱۸۶۱ موفق به مسافرت به تمام نقاط استرالیا شد، این کار ۸ ماه بطول انجامید. بعداز آن گروه های زیادی به استرالیا مهاجرت کردند. بزرگترین این گروهها، گروه چارتیست بود که عقاید آنها در خاک استرالیا ریشه دوانید و با گسترش خود استقلال استرالیا را به وجود آورد و از آن به بعد استرالیا به علت دارا بودن معادن بسیار زیاد از جمله طلا و ذغال سنگ و... متخصصان و بازرگانان را به طرف خود سوق داد. استرالیا در پیاده سازی دمکراسی از آمریکا و انگلستان پیشی گرفت تا جایی که حق رای به زنان پیش از این کشورها در استرالیا انجام گرفت. در سال ۱۸۶۰ قوانین آموزش و پرورش تدوین شد و در سراسر این سرزمین مدارس دولتی تاسیس شد. در اوایل ۱۸۹۰ سیاستمداران استرالیایی به منظور طرح قانون اساسی ایالات مشترک المنافع این سرزمین بارها گردهم آمدند و در این راه قانون اساسی ایالات متحده آمریکا را نمونه قراردادند. در سال ۱۹۰۰ استرالیا استقلال سیاسی کامل یافت. در سال ۱۹۷۰ کشف و استخراج و صدور منابع غنی معدنی استرالیا افزایش بسیار یافت. در سال ۱۹۸۰ اعلام شد که بزرگترین معادن الماس جهان در ناحیه استرالیای غربی کشف گردیده است. استرالیا در میان کشورهای صنعتی درجه اول، دارای وضع خوبی است و بیش از ۸۵ درصد تولید ناخالص ملی قاره اقیانوسیه در آن تولید می گردد.

مهاجرت به استرالیا

موقعیت جغرافیایی و مناطق استرالیا:


استرالیا کشوری در نیمکره جنوبی است. این کشور با ۶۸۶ ۸۵۰ کیلومتر مربع وسعت، ششمین کشور وسیع دنیا پس از روسیه، کانادا، چین، ایالات متحده و برزیل است و بیش از ۴/۶ برابر بزرگ تر از ایران و ۵۰ درصد بزرگتر از اروپاست. با وجود این بزرگی، فقط حدود ۲۱ میلیون جمعیت را در خود جای داده است و خدمات قابل توجهی را به ساکنان خود ارائه می نماید. استرالیا تنها کشوری است که یک قاره کامل را پوشش می دهد و این سرزمین بزرگترین جزیره دنیا می باشد و از نظر زمین شناسی کهن ترین خشکی جهان به شمار می آید. استرالیا دارای مرز خاکی با کشور دیگری نیست و دور آن را از شرق، اقیانوس آرام، از جنوب اقیانوس منجمد جنوبی، از غرب اقیانوس هند و از شمال چندین دریا و خلیج در بر گرفته است. استرالیا از شش ایالت و دو سرزمین یا قلمرو تشکیل شده است که اختیاراتشان کمتر از ایالت هاست. پایتخت آن شهر کنبرا است و شهرهای بزرگ آن عبارت اند از ملبورن، سیدنی، بریزببِن، آدلاید و پرت.


ایالتها و قلمروهای استرالیا:


1. نیو ساوت ولز (NSW) یا ولز جنوبی جدید که مرکز آن سیدنی است و سیدنی حدودا ۱۲۱۴۴/۶ کیلومتر مربع وسعت دارد. 

2. کوئینزلند(QLD) که مرکز آن بریزبین می باشد که بریزبین حدودا ۵۹۰۴/۸ کیلومتر مربع وسعت دارد. 

3. استرالیای جنوبی (SA) با مرکزیت آدلاید که آدلاید ۱۸۲۶/۹ کیلومتر مربع وسعت دارد. 

4. تاسمانی (TAS) که جزیره ای است در جنوب شرقی سرزمین اصلی و مرکز آن هوبارت می باشد. 

5. ایالت ویکتوریا (VIC) که مرکز آن ملبورن است و ملبورن حدودا ۸۸۰۶ کیلومتر مربع وسعت دارد. 

6. استرالیای غربی(WA) که مرکز آن پِرت می باشد، پرت ۵۳۸۶ کیلومتر مربع وسعت دارد. 

7. قلمرو سرزمین شمالی(NT) مرکز آن داروین است و داروین حدودا ۱۱۲/۰۱ کیلومتر مربع وسعت دارد. 

8. سرزمین پایتخت استرالیا ACT مشتمل بر شهر کنبرا و اطراف آن که حدودا ۸۱۴/۲ کیلومتر مربع وسعت دارد. (لازم به توضیح است که تهران حدودا ۶۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد.)


اقتصاد:


استرالیا کشوری توسعه یافته با اقتصاد متکی بر بازرگانی و کشاورزی است. محصولات اصلی استرالیا نیشکر، پنبه، غلات و گوشت است. استرالیا نواحی بسیار حاصلخیزی دارد که نقش موثری در تغذیه دنیا داراست. بیش از ۷۵ درصد تولیدات کشاورزی و دامی این کشور به تمامی دنیا صادر می شود این در حالی است که استرالیا جزو کشورهای پیشرفته صنعتی دنیا محسوب می شود. این کشور معادن فراوانی از جمله طلا، آلومینیوم، ذغال سنگ و الماس و... دارد. شرکای بازرگانی استرالیا بیشتر چین، ژاپن و کره جنوبی در آسیا و نیز ایالات متحده آمریکا هستند. استرالیا دارای یکی از پایدارترین اقتصادهای جهان است که نرخ سرمایه گذاری را در این کشور افزایش داده است. این کشور در راستای صنعتی سازی و ساخت و تولید نیز پیشرفت های بسیارعالی داشته است و هدف کلی راه اندازی کمپانی های بزرگ براساس تکنولوژی های نو و سرمایه گذاری روی بخش های مختلف را دارد. در حال حاضر اتومبیل های تویوتا کمری، فورد، هولدن در این کشور تولید و به سراسر دنیا صادر می- شود. دلار استرالیا ،ششمین ارز مبادلات تجاری در بازار بورس جهانی بشمار می رود. این دلار به ترتیب پس از دلار آمریکا، یورو، ین، پوند استرلینگ و فرانک سویس در مبادلات ارزی جهانی کاربرد دارد.


سیاست:


در استرالیا، مردم ابتدا نمایندگان مجلس را انتخاب می کنند. رئیس حزبی که بیشترین نفرات انتخاب شده را در مجلس داشته باشد به عنوان نخست وزیر مسئول تشکیل کابینه دولت می شود. دولت استرالیا از سه زیرشاخه تشکیل می شود، قانون گذاری، اجرایی و قضایی. 

احزاب عمده استرالیا عبارت اند از: 

حزب لیبرال استرالیا

حزب کارگر استرالیا

حزب ملّی استرالیا

از سال ۱۹۹۶ تا نوامبر ۲۰۰۷ حزب لیبرال قدرت را در این کشور در دست داشت و جان هوارد به مدت یازده سال نخست وزیر این کشور بود. در انتخابات فدرال که در نوامبر سال ۲۰۰۷ برگزار شد حزب کارگر توانست مقتدرانه رقیب خود حزب لیبرال را شکست دهد و به این ترتیب کوین راد رئیس این حزب به عنوان نخست وزیر استرالیا برگزیده شد. در ماه ژوئن سال ۲۰۱۰ پس از کناره گیری کوین راد از مقام نخست وزیری، خانم جولیا گیلارد که رهبریت حزب کارگر را بر عهده دارد توانست به عنوان نخستین نخست وزیر زن استرالیا زمام امور را به دست بگیرد و مسئول تشکیل کابینه دولت شد.

مهاجرت به استرالیا

استرالیا با داشتن سیستم مکانیزه در زمینه مهاجرت و با برنامه ریزی دقیق و هدفمند به دنبال جذب نیروی کار ماهر و متخصص است که تکنیک و یا مهارت های حرفه ای آنها باعث پیشرفت و رونق اقتصادی استرالیا شود. مهارت های مورد نیاز شامل مهارت های تخصصی می باشد که در لیست مشاغل مورد نیاز (SOL) استرالیا لیست گردیده است. سازمان مهاجرت استرالیا با تعیین سیستم جدید تصمیم دارد افرادی را در اولویت قرار دهد که از سطح زبان قویتر و سن کمتر و سابقه کار بیشتری برخوردار باشند. 

در صورتیکه شغل شما در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا باشد شما می توانید با داشتن حداقل شرایط زیر برای شروع پروسه اقدام نمایید:
۱- در زمان اقدام سن شما باید کمتر از ۵۰ سال باشد.
۲- موفق به اخذ نمره حداقل ۶ آیلتس شوید.
۳- حداقل یک سال سابقه کار مرتبط با رشته تخصصی خود داشته باشید. 

پروسه شما با توجه به نوع ویزای شما از ۱۲ تا ۲۴ ماه به طول خواهد انجامید. لازم به توضیح است طول این پروسه برای یک فرد نیز نسبت به فرد دیگری با توجه به رشته تحصیلی، سابقه کار، امتیاز متفاوت می باشد. درصورتی که پروسه شما به صورت موفقیت آمیز به ویزا ختم شود دولت استرالیا به شما یکی از ویزاهای زیر را می دهد که شما با در دست داشتن این ویزا می توانید در استرالیا زندگی، کار و تحصیل نمایید و همچنین در صورت گرفتن اقامت دایم از خدمات دیگری چون خدمات بیمه های درمانی و غیره استفاده نمایید.
انواع ویزای استرالیا:
۱- ویزاهای نیروی کار ماهر و متخصص
۲- ویزاهای تحصیلی
۲- ویزاهای تحصیلی
۳- ویزاهای ازدواج و نامزدی 
۴- ویزاهای سرمایه گذاری 
۵- ویزاهای توریستی 

در گذشته به طور کلی ویزاهای مهاجرت از طریق مهارت (نیروی کار ماهر و متخصص) به چند دسته ویزاهای (175,176,475 از خارج استرالیا) و (ویزاهای 885،886،487 از داخل استرالیا) تقسیم بندی می شد که در حال حاضر به ۳ گروه کاهش می یابد و دیگر خارج یا داخل استرالیا بودن مطرح نیست. دسته بندی این ویزاها عبارتند از:
۱- ویزای Skilled Independent کلاس 189 جایگزین ویزاهای 175 و885
۲- ویزای Skilled Sponsoredکلاس 190 جایگزین ویزاهای 176 و886
۳- ویزای Skilled Independent Regionalکلاس 489 جایگزین ویزاهای 475 و487 

مهاجرت اشخاص متخصص مستقل (Subclass 189 - Skilled Independent):
کلاس 189 ویزای اقامت دائم بدون قید و شرط استرالیا می باشد که برای ۵ سال، اقامت دائم استرالیا را به فرد متقاضی اعطاء می کند. کسانی که این ویزا را دریافت می- نمایند می توانند:
- در هر نقطه از کشور استرالیا کار و زندگی کنند.
- در مدارس، دانشگاهها، مراکز فنی و حرفه ایی تحصیل نمایند.
- خدمات درمانی و دارویی را به صورت یارانه از طریق مدیکر و طرح مزایای دارویی دریافت کنند. - اسپانسر افراد دیگر خانواده برای دریافت ویزا بشوند. 
- بسیاری از خدمات دولتی استرالیا را از بدو ورود می توانند استفاده نمایند. 
- اگر فرزندی از ایشان متولد شود مقیم و شهروند استرالیا خواهد شد. 

شرایط اخذ ویزای 189 استرالیا:
برای اخذ این ویزا ابتدا شخص باید ۶۰ امتیاز بصورت مستقل و بدون کمک از اسپانسر کسب نماید. بنابراین:
- سن کمتر از ۵۰ سال باشد.
- داشتن آیلتس حداقل ۶ الزامی می باشد ولی امتیازی ندارد.
- شغل و تحصیلات شما حتما باید در لیست SOL 1 استرالیا باشد. 
- مدارک شما می بایست توسط سازمان ارزشیابی کننده آن شغل در استرالیا ارزیابی شود. 
- بایستی پرونده خود را برای انتخاب شدن در سامانه EOI اداره مهاجرت استرالیا ثبت کنید. 
بعد از قبولی در EOI و گرفتن دعوتنامه باید ظرف مدت ۶۰ روز در سایت اداره مهاجرت استرالیا پرونده خودتان را برای درخواست این ویزا ثبت نمایید. 

افراد زیر شامل تقاضای شما می شوند:
- همسر متقاضی
- فرزندان قانونی متقاضی 

مهاجرت افرادی که از حمایت ایالتی برخوردارند (Subclass 190- Skilled Sponsored):
کلاس 190 ویزای اقامت دائم با شرایط استرالیا می باشد که برای ۵ سال اقامت دائم استرالیا را به فرد متقاضی اعطاء می کند. شرط این ویزا برای صدور، تعهدی است که شما به یکی از ایالت های استرالیا می دهید که برای مدت ۲ سال در آن ایالت کار و یا زندگی و یا تحصیل نمایید. 
کسانی که این ویزا را دریافت می نمایند می توانند:
- در هر نقطه از کشور استرالیا کار و زندگی کنند. (۲ سال اول ورود باید در ایالت اسپانسر کننده باشد)
- در مدارس، دانشگاهها، مراکز فنی و حرفه ایی تحصیل نمایند. 
- خدمات درمانی به صورت یارانه از طریق مدیکر و طرح مزایای دارویی دریافت کنند 
- اسپانسر افراد دیگر خانواده برای دریافت ویزا شوند. 
- بسیاری از خدمات دولتی استرالیا را از بدو ورود می توانند استفاده نمایند. 
- اگر فرزندی از ایشان متولد شود مقیم و شهروند استرالیا خواهد شد. 

شرایط اخذ ویزای 190 استرالیا:
برای اخذ این ویزا متقاضی باید ۵۵ امتیاز بصورت مستقل کسب نماید که با گرفتن اسپانسری امتیاز وی به 60 امتیاز برسد .بنابراین:
- سن کمتر از ۵۰ سال باشد.
- داشتن آیلتس حداقل ۶ الزامی می باشد ولی امتیازی ندارد.
- شغل و تحصیلات شما حتما باید در لیست CSOL 1 - 2 استرالیا باشد.
- مدارک شما می بایست توسط سازمان ارزشیابی کننده آن شغل در استرالیا ارزیابی شود.
- بایستی پرونده خود را برای انتخاب شدن در سامانه EOI اداره مهاجرت استرالیا ثبت کنید. 
- گرفتن اسپانسر ایالتی: هر کدام از ایالت های استرالیا لیست مشاغلی را منتشر کرده اند که اگر شغل شما در لیست مربوطه باشد می توانید مدارک خود را به آن ایالت ارسال کنید و از آنجا اسپانسرشیپ دریافت کنید. 
بعد از قبولی در EOI و گرفتن دعوتنامه باید ظرف مدت ۶۰ روز در سایت اداره مهاجرت استرالیا پرونده خودتان را برای درخواست این ویزا ثبت نمایید. 

مزایای اقامت دائم استرالیا (PR):
- اقامت نامحدود در استرالیا
- برخورداری از مزایای شهروندی کامل در استرالیا
- تخفیف در پرداخت شهریه دانشگاهی تا ۹۰٪ و دریافت کمک هزینه تحصیلی
- معافیت از پرداخت مالیات بر در آمد تا سقف ۶۰۰۰ دلار 
- برخورداری از بیمه درمان رایگان 
- استفاده از حقوق بیکاری و بازنشستگی 
- بهره مندی خانواده از مزایای این ویزا 

مهاجرت افرادی که از حمایت ایالتی برخوردارند (Subclass 190- Skilled Sponsored):
کلاس 489 ویزای اقامت موقت با قید و شرط استرالیا می باشد که برای ۴ سال ,اقامت موقت استرالیا را فرد متقاضی اعطاء می کند .شرط این ویزا برای صدور تعهدی است که شما به یکی از ایالت های استرالیا می دهید که برای مدت 2 سال اول ورود در آن ایالت کار و زندگی کنید. 
کسانی که این ویزا را دریافت می نمایند می توانند: 
- در ۲ سال اول در آن ایالت زندگی کنند.
- در ۱ سال در آن ایالت به صورت تمام وقت کار کنند. 

شرایط اخذ ویزای 489 استرالیا:
برای اخذ این ویزا ابتدا متقاضی باید ۵۰ امتیاز بصورت مستقل کسب نماید که با گرفتن اسپانسر موقت امتیاز وی به ۶۰ امتیاز برسد. بنابراین:
- سن کمتر از ۵۰ سال باشد.
- داشتن آیلتس حداقل ۶ الزامی می باشد ولی امتیازی ندارد.
- شغل و تحصیلات شما حتما باید در لیست CSOL 1 - 2 استرالیا باشد.
- مدارک شما می بایست توسط سازمان ارزشیابی کننده آن شغل در استرالیا ارزیابی شود. 
- بایستی پرونده خود را برای انتخاب شدن در سامانه EOI اداره مهاجرت استرالیا ثبت کنید. 
- گرفتن اسپانسر ایالتی: هر کدام از ایالت های استرالیا لیست مشاغلی را منتشر کرده اند که اگر شغل شما در لیست مربوطه باشد می توانید مدارک خود را به آن ایالت ارسال کنید و از آنجا اسپانسرشیپ دریافت کنید. 
بعد از قبولی در EOI و گرفتن دعوتنامه باید ظرف مدت 60 روز در سایت اداره مهاجرت استرالیا پرونده خودتان را برای درخواست این ویزا ثبت نمایید. 
متقاضیانی که شغلشان در لیست ۱ و یا ۲ قرار دارد و توسط یکی از ایالتها اسپانسر می شوند از الویت بالاتری نسبت به آنهایی که شغلشان صرفا در لیست ۱ قرار دارد و اسپانسر ایالت ندارند، برخوردار هستند یعنی زمان بررسی پرونده ایشان سریعتر خواهد بود.

شرایط ارائه حمایت خویشاوندی (Family Visa):
لازم به توضیح است که این ویزا معادل ویزای کلاس 489 می باشد و اقامت دائم نیست .برای اخذ این ویزا شخص متقاضی باید دارای مدرک تحصیلی و سابقه کار ونمره آیلتس ۶ باشد و بصورت مستقل ۵۰ امتیاز کسب نماید و برای حمایت و گرفتن امتیاز از فامیل ، سن فرد حامی باید حداقل ۱۸ سال بوده و بر اساس یکی از شرایط ذیل مقیم و در حال زندگی در استرالیا باشد: 
- شهروندی استرالیا
- دارا بودن اقامت دائم استرالیا
- شهروند دارای شرایط کشور نیو زیلند

متقاضی و یا همسر وی باید با حامی مربوطه بر اساس یکی از شرایط ذیل رابطه خویشاوندی داشته باشد:
- فرزند غیر وابسته، که شامل فرزند خوانده نیز میگردد.
- یکی از والدین، که شامل پدر و یا مادر خوانده نیز میباشد.
- برادر یا خواهر، که شامل برادر خوانده و یا خواهر خوانده نیز میباشد. 
- دختر یا پسر برادر و دختر یا پسر خواهر، که شامل دختر یا پسر خوانده برادر و دختر یا پسر خوانده خواهر نیز می باشد. 
- عمو، عمه، دائی یا خاله، شامل عمو، عمه، دائی یا خاله خوانده نیز می باشد. 
- پسر یا دختر عمو، پسر یا دختر خاله، پسر یا دختر دایی، پسر دختر عمه 

مشاغل مورد نیاز استرالیا:
در زمان اقدام، شما باید یک شغل را انتخاب کنید که با مهارت ها و صلاحیت های شما مناسب باشد. شغل منتخب شما باید در فهرست مشاغل (SOL) موجود باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد لیست SOL/CSOL به صفحه مشاغل مورد نیاز استرالیا مراجعه فرمائید. 

توجه: اگر شغل منتخب شما درSOL موجود نباشد مجاز به درخواست مهاجرت نخواهید بود. 
ویزای مخصوص فارغ التحصیلان دانشگاههای امیرکبیر و تهران - ویزای 476:
کلاس 476 ویزای اقامت موقت استرالیا می باشد که برای ۱۸ ماه اقامت موقت استرالیا را به فرد متقاضی اعطاء می کند. 
شرایط اخذ ویزای 476 استرالیا:
۱- سن شما بایستی زیر ۳۱ سال تمام باشد.
۲- مدرک شما بایستی حتما مهندسی باشد.
۳- نمره آیلتس شما بایستی حداقل ۶ باشد. 
۴- فرد باید فارغ التحصیل یکی از دانشگاه های امیر کبیر یا تهران باشد. 
۵- از تاریخ فارغ التحصیلی ۲ سال بیشتر سپری نشده باشد. 

برای اخذ ویزا این ویزا در سایت اداره مهاجرت استرالیا پرونده خودتان را ثبت می کنید (مدت زمان صدور ویزا بین ۴ تا ۱۲ ماه بسته به پرونده شما متغیر است).

مزایا و مشکلات تحصیل در استرالیا را بدانید

 

مزایا و مشکلات تحصیل در استرالیا را بدانید 

 

 

  استرالیا نمونة بارزی از یک جامعة چند ملیتی است که از تنوع فرهنگی قابل ملاحظه‌ای در دنیا برخوردار است.

در حال حاضر استرالیا سومین کشور انگلیسی زبان دنیا می‌باشد که جمعیت وسیعی از دانشجویان بین‌المللی را پذیرا شده است . استرالیا علاوه بر ارائه مدارک معتبر به دانشجویان فارغ‌التحصیل، امکانات بسیار شایسته‌ای را برای تحصیل و کار آنان فراهم آورده است.  دانشگاه‌های استرالیا از سطح علمی عالی نسبت به سایر دانشگاه‌های جهان برخوردار است.


بهترین دانشگاه‌های استرالیا عضو گروه Group of 8 هستند که همه آنها جزو برترین دانشگاه‌های جهان محسوب می‌شوند. یکی از مشکلاتی که باعث می‌شود خیلی از داوطلبان تحصیل در خارج از کشور فکر تحصیل در استرالیا را از سر بیرون کنند، هزینه بالای تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا است. در کنار هزینه تحصیلات، خرج زندگی در استرالیا نیز خیلی بالا است. بنابراین اگر تنها سرمایه مناسبی دارید، در این راه قدم بگذارید. ولی از طرف دیگر تحصیل در استرالیا مزایایی دارد که خیلی از دانشجویان را ترغیب می‌کند تا به تحصیل در این کشور بپردازند که مهمترین این مزایا، شرایط آسان اقامت در این کشور است.


 هزینه زندگی در استرالیا


استرالیا از سطوح عالی رفاهی و هزینه های مناسب زندگی بهره‌مند است. انتخاب شما برای مکان تحصیلی خود، خواه دریک شهر بزرگ و یا نواحی اطراف شهری و همچنین الگوی زندگی شخصی شما، سطح نهایی هزینه‌های شما را تعیین می‌کند. شرایط مختلفی برای مسکن و سکنی گزیدن دانشجویانی که در استرالیا تحصیل می‌کنند، وجود دارد. بسیاری از دانشگاه‌ها و دانشکده‌های TAFE از طریق دفاتر مسکن خود به دانشجویان کمک می‌کند. دانشجویان باید به محض اینکه دانشگاه ثبت نام آنها را تأئید می‌کند، توصیه‌های این مراکز را برای یافتن مسکن مناسب به‌کار گیرند.


بسیاری از دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها دارای مراکز اقامتی برای دانشجویان‌اند که این مراکز امکانات خواب، آسایش و خوراک دانشجویان را فراهم می‌آورند. دانشجویان می‌توانند در صورت تمایل آپارتمان و یا خانه‌ای را اجاره کنند که معمولا این کار به صورت اشتراکی با چند دانشجوی دیگر انجام پذیر است. بسیاری از دانشجویان حداقل برای چند ماه اول ترجیح می‌دهند که با خانواده‌های استرالیایی اقامت گزینند. به این نحوه اقامت  اقامت در منزل  می‌گویند که در آن صورت اتاق و غذای شخص در آن در نظر گرفته شده است. 

مهاجرت به استرالیا


هزینه‌ها و امکان انتخاب هر روش در نقاط مخالف استرالیا متفاوت است. بسیاری از موسسات آموزشی در استرالیا شخصی را به عنوان افسر مسئول برای کمک در امر انتخاب مکان زندگی در نظر می‌گیرند تا بتوانند به دانشجویان در امر انتخاب مسکن و مکان زندگی در داخل و یا در نزدیکی موسسه آموزشی کمک کنند.هزینه‌های در نظر گرفته شده در اینجا تخمینی است: هم خانگی با خانواده‌های استرالیائی همراه با خوراک روزانه: 110-270 دلار استرالیا در هفته، مسافر خانه و اقامت‌گاه‌های موقت برای دانشجویان80-135 دلار استرالیا در هفته ، هم‌اتاقی با دانشجویان دیگر 80-200 دلار استرالیا در هفته ، اجاره‌خانه و یا اتاق 100-350 دلار استرالیا در هفته ، خوابگاه دانشگاه 80-250 دلار استرالیا در هفته ، پانسیون شبانه روزی  8000 –11000 دلار استرالیا در سال. 


آپارتمان‌های دانشگاه ،کالج‌های اقامتی و ساختمان‌های قابل سکونت مرتبط به موسسه آموزشی (که شامل همه امکانات زندگی و غذا نیز هست) ممکن است در اختیار دانشجویان تمام وقت با هزینه مناسب قرار گیرد. به ‌هر حال تعداد درخواست‌ها برای برخورداری از این مراکز بسیار بالاست و این درخواست‌ها باید توسط موسسه آموزشی مرتبط ارزیابی شود.

شرایط مهاجرت به استرالیا

شرایط مهاجرت به استرالیا

شرایط مهاجرت به استرالیا :
در این مقاله قصد داریم تا توضیحاتی در رابطه با مهاجرت به استرالیا و شرایط مهاجرت به استرالیا و امکانات و مدارکی که می بایست برای مهاجرت به استرالیا به همراه داشته باشید صحبت نماییم .

استرالیا از جمله کشور های زیبا می باشد . استرالیا از حواشی های سیاسی به دور بوده و میتواند گزینه مناسبی برای مهاجرت باشد .

قوانینی که برای مهاجرت به کشور استرالیا میبایست از آنها پیروی بفرمایید طبق قوانین جدید کشور استرالیا , به شرح ذیل است :
افرادی که تمایل به مهاجرت به کشور استرالیا را دارند می بایست از شرایط سنی زیر ۴۸ سال برخوردار باشند .
افرادی که نسبت  به گرفتن اقامت در استرالیا و  مهاجرت به استرالیا اقدام میکنند میبایست مدارک تحصیلی و مدارک شخصی خود را برای سازمان هایی که با دولت استرالیا در ارتباط هستند ارسال کرده و منتظر بررسی مدارک توسط سازمان های مربوطه باشند .
برای مهاجرت به کشور استرالیا می بایست متقاضی دارای مدرک زبان   IELTS6.0 باشد , در غیر این صورت با داشتن تمامی مدارک لازم برای مهاجرت استرالیا , باز هم قادر به مهاجرت نخواهد بود چرا که استرالیا یک کشور انگلیسی زبان است و مهاجرت به استرالیا لازمه دانستن زبان انگلیسی در حد ielts 6.0 می باشد  .
از دیگر شرایط مهاجرت به کشور استرالیا این است که متقاضی می بایست در کشور استرالیا حداقل دوره های تحصیلی  یا کاری را گذرانده باشد .
 
اگر شما تمامی این شرایط پایه و مورد نیاز را داشته باشید, یکی از مهمترین نکاتی که می بایست برای مهاجرت به استرالیا  به آن توجه داشته باشید زمینه کاری و شغلی شما است .

چرا که هدف از مهاجرت به استرالیا یک مهاجرت به کشور های دیگر مسلما افزایش سطح کیفی زندگی است و اگر کشور مقصد شرایط و کار شما در آن رونق نداشته باشد میتواند شرایط بدی را در مهاجرت شما به استرالیا بوجود بیاورد .

گام به گام شرایط مهاجرت به استرالیا

مراحل مختلف مهاجرت به استرالیا:


۱- انتخاب Occupation مناسب متناسب با شغل خود از لیست SOL 

۲- بررسی سازمان ارزیابی متناسب با Occupation انتخابی 

۳- آماده سازی نامه سابقه کار متناسب با Occupation شما 

۴- جمع آوری مدارک مورد نیاز سازمان ارزیابی و ارسال مدارک به سازمان مربوطه 

۵- محاسبه امتیازات و بررسی مجدد شرایط مهاجرت شما و پر کردن فرم EOI 

۶- بررسی اسپانسرهای ایالتی و جمع آوری داده های مورد نظر ایالت انتخابی 

۷- ثبت آنلاین اسپانسری 

۸- انتظار جهت دریافت اسپانسری و گرفتن Invitation 

۹- ثبت پرونده در سایت سازمان مهاجرت و آپلود داکیومنت های شما در سایت 

۱۰- مشخص شدن Case Officer و پاسخگویی به سئوالات احتمالی او 

۱۱- Checking های مختلف از جمله سابقه کار و ... 

۱۲- ارائه نمره آیلتس همراه 

۱۳- انجام آزمایش های مدیکال و گرفتن عدم سوء پیشینه 

۱۴- Visa 

جهت دریافت اطلاعات بروز شده در مورد شرایط مهاجرت به استرالیا به بخش اخبار مهاجرت مراجعه کنید.


سیستم امتیازدهی استرالیا بر اساس قوانین جدید:

قوانین جدید در مورد سیستم امتیازبندی استرالیا از اول جولای ۲۰۱۲ به اجرا درآمد. شرایط اولیه برای تقاضای ویزای افراد متخصص جهت مهاجرت به استرالیا به شرح زیر می باشد:

۱- متقاضیان مهاجرت تا پایان ۴۹ سالگی می توانند اقدام نمایند. 

۲- مدارک تحصیلی و کاری بایستی توسط یکی از سازمان های مربوطه استرالیا ارزشیابی شود. 

۳- حداقل داشتن مدرک IELTS 6.0 در هر یک از ۴ مهارت آزمون الزامی است. 

۴- داشتن حداقل امتیاز برای درخواست ویزا 

۵- داشتن سابقه کار در خارج یا داخل استرالیا و یا داشتن سوابق تحصیلی در استرالیا


امتیازات در این سیستم جدید به شرح زیر می باشد:

سن 

۱۸ تا ۲۴ سال تمام ۲۵ امتیاز 

۲۵ تا ۳۲ سال تمام ۳۰ امتیاز 

۳۳ تا ۳۹ سال تمام ۲۵ امتیاز 

۴۰ تا ۴۴ سال تمام ۱۵ امتیاز 

۴۵ تا ۴۹ سال تمام صفر امتیاز


نمره IELTS 

نمره 6.0 در هر ۴ مهارت ، دارای امتیاز صفر

نمره 7.0 در هر ۴ مهارت ، دارای امتیاز ۱۰

نمره 8.0 در هر ۴ مهارت ، دارای امتیاز ۲۰


سابقه کاری در استرالیا 

۱ سال سابقه کار مرتبط در ۱۰ سال گذشته ۵ امتیاز

۳ سال سابقه کار مرتبط در ۱۰ سال گذشته ۱۰ امتیاز

۵ سال سابقه کار مرتبط در ۱۰ سال گذشته ۱۵ امتیاز

۸ سال سابقه کار مرتبط در ۱۰ سال گذشته ۲۰ امتیاز


سابقه کاری در خارج از استرالیا 

۳ سال سابقه کار مرتبط در ۱۰ سال گذشته ۵ امتیاز

۵ سال سابقه کار مرتبط در ۱۰ سال گذشته ۱۰ امتیاز

۸ سال سابقه کار مرتبط در ۱۰ سال گذشته ۱۵ امتیاز


مدارک تحصیلی 

مدرک ارزشیابی شده توسط سازمان های استرالیایی ۱۰ امتیاز (Assessment)، لازم به توضیح است به هر ارزیابی مثبت این امتیاز تعلق نمی گیرد و متقاضیان رشته کامپیوتر به خصوص باید به این نکته توجه نمایند. 

- مدارک Diploma گرفته شده در استرالیا ۱۰ امتیاز

- مدارک فنی حرفه ایی ارزشیابی شده ۱۰ امتیاز

- مدرک لیسانس یا فوق لیسانس از استرالیا یا خارج استرالیا ۱۵ امتیاز، لازم به توضیح است این امتیاز صرفا به مدارک لیسانسی که معادل لیسانس استرالیا باشد تعلق می گیرد و به هر لیسانسی که اخذ شود تعلق نمی گیرد.

- مدرک دکتری از استرالیا یا خارج استرالیا ۲۰ امتیاز

نکته بسیارمهم :

قوانین جدید در مورد سیستم امتیازبندی استرالیا از اول جولای ۲۰۱۲ به اجرا درآمد با توجه به تغییرات جدید کسانی که مدارک آنها معادل فوق دیپلم یا دیپلم مدارک استرالیا می شود با داشتن نامه ارزشیابی (assessment) می توانند از ۱۰ امتیاز استفاده کنند و کسانی که مدرک آنها معادل لیسانس استرالیا و بالاتر می شود می توانند از ۱۵ امتیاز استفاده کنند.

تحصیل در استرالیا:

۲ سال تحصیل تمام وقت در استرالیا ۵ امتیاز

تحصیل در مناطق کم جمعیت استرالیا:

تحصیل در مناطق کم جمعیت استرالیا ۵ امتیاز

سابقه کار حرفه ایی در استرالیا:

داشتن یک سال سابقه کار حرفه ایی منطبق با تخصص و مدرک در استرالیا ۵ امتیاز

نمره زبان دیگر:

زبان فارسی ۵ امتیاز، به شرطی که فرد متقاضی حداقل امتحان Para Prfesional Naati را داده باشد و مدرک مربوطه را اخذ کرده باشد. لازم به توضیح است قبلا این امتیاز به همه متقاضیان دارای مدرک لیسانس داده می شد اما در حال حاضر فرد باید مدرک Naati بگیرد تا این امتیاز به او اخذ شود.

امتیاز همسر:

همسر ۵ امتیاز

توضیحات: همسر شما باید آیلتس 6.0 داشته باشد مدرک خود را ارزشیابی کند و سابقه کار ۱ ساله با بیمه نیز داشته باشد.

اسپانسر ایالتی:

گرفتن اسپانسر از ایالت های استرالیا ۵ امتیاز (ویزای 190)

گرفتن اسپانسر از مناطق کم جمعیت استرالیا ۱۰ امتیاز (فقط ویزای 489 )

اسپانسر فامیلی:

اسپانسر شما نمی تواند در هر منطقه ای از استرالیا باشد و حتما باید در منطقه Designated Areas زندگی کند.

برای استفاده از این امتیاز اسپانسر شما باید در یکی از مناطق زیر باشد:

www.border.gov.au/Trav/Work/Work/Allocation-dates-for-General-Skilled-Migration-applications/designated-areas


ویزا مهاجرت به استرالیا

مراحل مختلف مهاجرت به استرالیا

سیستم امتیاز دهی اقامت استرالیا

انواع ویزا های استرالیا

مزایای اقامت دایم استرالیا

مشاغل مورد نیاز استرالیا

زندگی در استرالیا

زندگی در استرالیا 

اقتصاد استرالیا

استرالیا کشوری ثروتمند با اقتصادی مبتنی بر توان بخش خصوصی و تولید ناخالص داخلی نسبتاً بالا و نرخ فقر نسبتاً پایین است. بر اساس آمارگیری سال 2013، مردم استرالیا از لحاظ میزان متوسط ثروت، پس از سوئیس، ثروتمند ترین مردم دنیا می باشند. نرخ فقر از ژانویه 2000 تا 2013 از 2/10 به 8/11 رسیده است.


در سال 2010 شاخص آزادی اقتصادی استرالیا در رده سوم جهان جای گرفت. استرالیا دوازدهمین قدرت اقتصادی جهان است که تولید ناخالص ملی آن با مبلغی برابر 66984 دلار در رده پنجم جهان قرار دارد. استرالیا در آمار گزارش شده سازمان ملل در سال 2011 در شاخص توسعه انسانی در رده دوم جهان قرار گرفت. طبق آمار Legatum در سال 2008 استرالیا از لحاظ شاخص کامیابی مردم در رده اول جهانی قرار دارد. در تحقیقات مربوط به زیست پذیری شهرهای جهان، همه شهرهای بزرگ استرالیا در سطح مطلوب زیست پذیری می باشند. مجله اکونومیست در سال شهر ملبورن را زیست پذیرترین شهر جهان در سالهای 2011 و 2012 دانست. در این رتبه بندی شهرهای سیدنی، پرث و آدلاید به ترتیب در رده های ششم و هشتم و نهم قرار گرفتند. کل بدهی های دولت استرالیا 190 میلیارد دلار می باشد.


در فاصله سالهای 2008 و 2009، استرالیا تنها کشوری بود که تحت تاثیر رکود اقتصادی جهانی قرار نگرفت. با این وجود، اقصاد شش شریک تجاری اصلی استرالیا دستخوش رکود شد که این به هر ترتیب بر اقتصاد استرالیا بی تاثیر نبود و به طور عمده روند پیشرفت کشور را کند کرد. از سال 2012 تا اوایل 2013، اقتصاد ملی استرالیا پیشرفت کرد، ولی تعدادی از ایالات غیر معدنی استرالیا و کلاً اقتصاد غیر معدنی این کشور دستخوش رکود شد.


در ماه می 2012 تعداد افراد در حال کار در استرالیا 11537900- پاره وقت و تمام وقت- نفر بوده است. نرخ بیکاری کل 1/5 درصد و نرخ بیکاری جوانان بین 15 تا 24 سال برابر 2/11 درصد بود.


نرخ تورم در ده سال اخیر در حالت معمول 2 تا 3 درصد و نرخ بهره 5 تا 6 درصد بوده است. استرالیا از لحاظ منابع طبیعی کشوری غنی است . استرالیا یکی از صادر کنندگان بزرگ محصولات کشاورزی بخصوص گندم، پشم، مواد معدنی – مانند سنگ آهن- انرژی به شکل میعانات گازی و زغال سنگ می باشد. گرچه کشاورزی و منابع طبیعی به ترتیب تنها 3 و 5 درصد از تولید ناخالص ملی را تشکیل می دهند، ولی این حوزه ها کمک شایانی به عملکرد بخش صادرات می کنند. بزرگترین بازار های صادراتی استرالیا، کشورهای ژاپن، چین، ایالات متحده، کره جنوبی و نیوزلند می باشند.


استرالیا یکی از بزرگترین صادر کنندگان موارد اولیه در دنیا می باشد. این کشور تقریباً در تولید مواد غذایی خودکفا بوده و یکی از بزرگترین صادرکنندگان پشم، گوشت، لبنیات و گندم در دنیا می باشد. پشم، جزء اصلی اقتصاد استرالیا در طول دوران های مختلف بوده و همیشه به عنوان بزگترین صنعت کشور به توسعه بخش کشاورزی کمک کرده است. در بین سالهای دهه 1940 تا 1970، تولید افزایش یافت و استخراج معادن در سالهای دهه 1960 به بخش اصلی اقتصاد کشور مبدل شد. در دهه های اخیر ارزش صادرات بخش معادن و تولید صنعتی از ارزش صادرات کشاورزی پیشی گرفته است. این امر تا حدودی به علت افزایش تقاضای شرکای تجاری استرالیا بخصوص ژاپن (در بخش سنگ آهن) از یک طرف و عدم ثبات در تقاضای بازار جهانی در حوزه محصولات کشاورزی و همچنین به علت رقابت شدید کشاورزان یارانه گیر آوریکایی و اروپایی نیز بوده است.اقتصاد استرالیا


تمرکز بر بخش خدمات و صنایع با فناوریهای پیشرفته نیز به متنوع و مدرن سازی اقتصاد استراتژیک استرالیا کمک شایانی کرده است. در سال 2013، بودجه تخمینی سالانه دولت فدرال جمعاً 3/398 ملیارد دلار بود. طبق نتایج ارائه شده توسط Swan، بودجه کشور، هم تحت تاثیر عدم ثبات اقتصاد جهانی و هم تحت تاثیر ارزش بالای دلار استرالیا می باشد. بیشتر این بودجه صرف خدمات دهی به افراد ناتوان و بهبود وضعیت مدارس مس شود. بودجه سالی که در آن انتخابات بر گزار شد در اقدامی غیر معمول شامل کلیه هزینه های 10 سال آینده بخش مدارس و برنامه رسیدگی به افراد ناتوان می شد. این اقدام به هدف اطمینان از در دسترس بودن منابع مالی لازم برای این بخشها در سالهای آتی انجام شد. این بودجه به عنوان هزینه بالا، مالیات پایین نام گرفت.


دولت، طبق قانون اساس استرالیا، روابط بین کارفرما و کارگر را تنظیم می کند. کارگران از مزایای حقوق استعلاجی، بیکاری، خدمات مربوط به جراحت درحین انجام کار، حداقل دستمزد و مزایا و خدمات کلی اجتماعی و سلامتی بهره مند هستند. حداقل دستمزد در سال 1907 در قانون مشخص گردید. در سال 2013 حداقل دستمزد در استرالیا حدود 16 دلار در ساعت می باشد.


واحد پول استرالیا دلار ایترالیا است. هر دلار 100 سنت است. در این کشور سکه های 5، 10، 20، 50 سنتی و سکه های 1 و 2 دلاری رایج است. هر دلار آمریکا در سال 2003 تقریباً برابر 54/1 دلار استرالیا بوده است. دلار استرالیا به طور آزاد در بازارهای جهانی مورد استفاده قرار می گیرد.


با وجود توسعه سریع و قوی صنعت استخراج معادن و تولید صنعتی از 1940 به بعد، سرسبزی مناطق مختلف استرالیا خود منعکس کننده اهمیت تاریخی پرورش دام و محصولات کشاورزی در این کشور است. کشاورزی استرالیا بر خلاف رقبای بین المللی اش وابسته به یارانه های دولتی نیست.


اقامت در استرالیا


صنعت پرورش دام از همان روزهای آغازین اسکان اروپاییان، یعنی زمانی که گوسفند مرینوس اسپانیایی از آفریقای جنوبی به استرالیا آورده شد، بنیان گذاری شد. این صنعت همیشه یکی از عوامل اصلی توسعه تاریخی و اقتصادری استرالیا بوده است. به همین دلیل استرالیا همچنان بزرگترین تولید کننده و صادر کننده پشم، بخصوص پشم مرینوس، در جهان باقی مانده است. استرالیا به طور معمول بیش از 25 درصد نیاز پشم جهان را تامین می کند. گرچه تنها 6 درصد از خاک استرالیا تحت کشت محصولات کشاورزی و علوفه است، این وسعت زمین در اقتصاد استرالیا تاثیر زیادی دارد. زمینهای زیر کشت گندم 50 درصد از کل زمینهای کشاورزی را به خود اختصاص می دهد. محصولاتی همچون جو، حبوبات، ذرت خوشه ای و معمولی، جو دوسر، برنج و دیگر حبوبات خوشه ای در %27 از زمینها کشت می شود. عمده محصول گندم در بخشهای جنوب شرقی و جنوب غربی کشت می شود. انواع میوه جان مانند انگور، پرتقال، گلابی، هلو، شلیل و طیف وسیعی از میوه های استوایی مانند موز و اناناس در استرالیا پرورش می یابد.


صنعت استخراج معادن مدتهاست نقش مهمی در رشد اقتصادی و اجتماعی استرالیا ایفا کرده و بسیاری از پیشرفتهای آینده کشور بر دوش این صنعت می باشد. کشف طلا طی سالهای دهه 1959 باعث ایجاد اولین موج بزرگ مهاجرتهای آزاد به قصد اسکان در بخشهایی از استرالیا شد. از سالهای دهه 1970 با اکتشاف سنگ آهن، نفت، زغال سنک و گاز طبیعی، بخش استخراج معادن استرالیا رونق زیادی گرفت. امروزه، استرالیا در تولید بسیاری از انواع موارد معدنی به خود کفایی رسیده و در برخی موارد جزو صادرکنندگان اول جهان قراردارد. به طور کلی، بیشتر درآمد کشور از بخش صنعت استخراج معادن بدست می آید و این کشور یکی از تامین کنندگان اصلی موارد معدنی در دنیا می باشد.


دراواخر قرن بیستم، صنعت گردشگری استرالیا توسعه یافت و هم اکنون یکی از پویاترین بخشهای اقتصاد استرالیا می باشد. در اواخر دهه 1990 بیش از 500000 نفر در بخش گردشگری استرالیا مشغول به کار بوده اند. رشد پرقدرت توریسم محلی بر زیبایی و جذابیت ایالات و قلمرو ها افزوده است. مواردی همچون شهربازی ها، پارکها و مجموعه های تفریحی موضوعی (مانند پارکهای آبی، پارکهای بازیهای فکری و ....)، باغ وحشها، گالری ها و موزه های هنری، کارخانجات و معادن خاص، پارکهای ملی، اماکن تاریخی و کارخانجات مشروب سازی از جمله مصداقهای این جذابیت ها می باشد. معروفترین جادبه های گردشگری استرالیا را می توان تپه های دریایی منحصر به فرد گریت بری یرریف در کوئینزلند، پارک ملی کاکادو در قلمرو شمالی و سواحل معروف بریسبان، کایرنس و سیدنی دانست.

مهاجرت استرالیا

مهاجرت استرالیا ، پرسش و پاسخ

در این مطلب برخی از مهمترین پرسشهایی که در 3 ماه گذشته از طرف متقاضیان ویزای اسکیل ورکر استرالیا با این موسسه مطرح گردیده است مشاهده مینمایید. در صورتی که پس از مطالعه این صفحه پاسخ خود را دریافت نکردید قبل از ارسال پرسش خود از طریق فرم مشاوره ابتدا موضوع مورد نظر خود را در سایت ( از طریق کادر جستجو ) جستجو نمایید و چنانچه پاسخ خود را یافت نکردید، سپس نسبت به ارسال پرسش اقدام نمایید.

 

ویزای کلاس 189 استرالیا چیست ؟

ویزای کلاس 189 استرالیا : این حالت از ویزای برای مهاجرت به استرالیا بهترین نوع ویزای استرالیا است چراکه شما از همان ابتدا با اقامت دائم وارد شده و به هیچ ایالت و شخص یا سازمانی وابسته نیستید ، بدیهی است شما در این حالت می توانید در هر کجای استرالیا که دوست داشته باشید ساکن شوید .

توضیحات جامع و کامل در ارتباط با ویزای 189 استرالیا را میتوانید از طریق لینک زیر مشاهده نمایید.

 

ویزای کلاس 190 استرالیا چیست ؟

ویزای کلاس 190 در واقع یک ویزای امتیازی است . این ویزا مربوط به افرادی است شرایط کامل دریافت ویزای استرالیا را ندارند و جهت مهاجرت به استرالیا تمایل دارند ازحمایت (اسپانسر) ایالتی برخوردار شوند.

 یکی از دلایل رایج که این افراد واجد الشرایط اخذ اقامت دائم به صورت مستقیم نمی باشند کمبود امتیاز و نرسیدن مجموع امتیازات آنها به 60 امتیاز است که این کمبود امتیاز می تواند به دلیل بالا بودن سن متقاضی یا ضعیف بودن وضعیت زبان انگلیسی یا نداشتن سابقه کار کافی و کمبود امتیاز مدرک تحصیلی است . 

 

ویزای کلاس 489 استرالیا چیست ؟

ویزای 489 استرالیا : ویزای اقامت موقت ایالتی 4 ساله ی استرالیا برای متقاضیانی است که نتوانسته اند از طریق ویزاهای تخصصی مستقل برای مهاجرت به استرالیا اقدام کنند. ویزای 489 در واقع یک ویزای امتیازی است. این ویزا ویزای اقامت موقت با قید و شرط استرالیا می باشد که برای 4 سال اقامت موقت استرالیا را به فرد متقاضی اعطاء می کند شرط صدور این ویزا تعهدی است که متقاضی به یکی از ایالت های استرالیا می دهد که به مدت 2 سال اول ورودش در آن ایالت خاص کار و زندگی کند. 


خدمات موسسه تداوم نسل سپید


کاربران گرامی و بازدید کنندگان محترم ، کلیه فعالیت های این موسسه (به شماره ثبت 32120 ) کاملا قانونی است و تنها مختص به ویزای اسکیل ورکر استرالیا و کلاسهای مرتبط با آن میباشد. بنابراین جهت دریافت و مشاوره انواع دیگر ویزای استرالیا ( ویزای توریستی، ویزای تجاری و غیره ) با سایر همکاران ما مشورت نمایید. لیست خدمات این موسسه در زمینه ویزای اسکیل ورکر به شرح زیر میباشد :

خدمات اسکیل ورکر تا دریافت ویزای استرالیا

ویزای استرالیا از اسسمنت تا اخذ ویزا

خدمات از ابتدای پروسه تا اخذ اسسمنت (Assessment)

خدمات پس از اخذ ویزای استرالیا

 

هزینه کامل ویزای استرالیا چقدر است؟

هزینه های مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای اسکیل ورکر ( مهارت از طریق تخصص ) به شرح زیر می باشد :

هزینه های دولتی ویزای استرالیا

هزینه های دولتی ویزای اسکیل ورکر استرالیا هزینه هایی هستند که فرد متقاضی در طول پروسه باید به دولت استرالیا بپردازد . که یکی هزینه ی ارزشیابی مدرک تحصیلی (Assessment) می باشد و دیگری هزینه ی دولتی صدور ویزای استرالیا برای شخص متقاضی (Client) می باشد .

حق الوکاله موسسه تداوم نسل سپید

حق الوکاله ی موسسه تداوم نسل سپید به دلار آمریکا می باشد و در سه قسط تقریبا مساوی دریافت می گردد. در صورت تمایل میتونید هزینه های اخذ ویزای استرالیا را از اینجا ملاحظه نمایید.

 

هزینه زندگی در استرالیا

بطور کلی هزینه ها از یک ایالت به ایالت دیگر و حتی در مناطق مختلف یک ایالت متفاوت است و به میزان زیادی به منطقه ای که در آن زندگی می کنید و شیوه زندگی شما بستگی دارد ، بعنوان مثال سیدنی دارای بالاترین هزینه های زندگی و آدلاید دارای کمترین می باشد. قیمت لوازم ضروری مثل غذا، نوشیدنی و لباس نسبتا پایین است ولی در مورد محصولات صنعتی چنین نیست، چرا که بسیاری از آنها از خارج از کشور وارد می شوند.

 

نحوه امتیاز بندی متقاضیان اقامت در استرالیا

بر طبق پیشنهاد وزیر مهاجرت به استرالیا ؛ سناتور بوون ، حد نصاب امتیاز 60 خواهد بود . این امتیــاز ابزاری است برای اداره مهاجرت استرالیا که واجـــد شرایط بودن یک متقاضـــی برای اخذ ویزای اقامـــت دائــــم استرالیا را تخمین بزند. امتیاز بندی مهاجرت استرالیا

 

مدت زمان ارزشیابی مدرک تحصیلی

مدت زمان اخذ ارزشیابی مدرک تحصیلی (اسسمنت) بسته به سازمان ارزیابی کننده متفاوت است و مدت زمان دقیقی وجود ندارد ولی گرفتن ارزشیابی از سازمان کامپیوتر استرالیا(ACS) حدودا بین 1 تا 3 ماه زمان می برد و گرفتن ارزشیابی از سازمان مهندسین (Engineers Australia) حدود 4 ماه زمان می برد و اخذ ارزشیابی از سازمان وت اسس (VETASSESS) حدودا 5 ،6 ماه به طول می انجامد.ولی این زمانها تقریبی است و گاها این پروسه سریعتر انجام شده و به ندرت پیش می آید که زمان بیشتری طول می کشد.

 

مدت زمان پروسه ی اسکیل ورکر از اسسمنت تا ویزا

مدت زمان لازم برای اخذ ویزای اسکیل ورکر استرالیا از ابتدا تا انتهای پروسه و دریافت ویزا حدود یک سال تا یک سال چند ماه است و به ندرت ممکن است بیشتر طول بکشد. در گذشته این پروسه ممکن بود تا 4 سال ادامه داشته باشد ولی در حال حاضر زمان دریافت ویزای اسکیل استرالیا بسیار کوتاه شده و در صورتی که شما به موقع مدراک خود را ارائه کنید ( خصوصا مدرک آیلتس ) حدودا یک سال طول می کشد و ما ویزاهای 12 و 13ماهه هم در سال اخیر داشته ایم.

 

سابقه کار مورد قبول سازمان های ارزشیابی کننده

در پروسه مهاجرت به استرالیا از طریق تخصص و اخذ ویزای اسکیل ورکر سابقه کار زمانی پذیرفته و به شما امتیاز می دهد که

1- بعد از اخذ مدرک تحصیلی باشد. البته در نهایت نظر افسر بررسی کننده ملاک است و مواردی وجود داشته که سابقه کار حین تحصیل تبدیل به امتیاز شده باشد ولی این موارد به ندرت دیده میشود

2- سابقه کار در ارتباط با مدرک تحصیلی متقاضی باشد.

 

حداقل نمره ی آیلتس جهت اخذ ویزای اسکیل ورکر استرالیا

برای مهاجرت به استرالیا از طریق اسکیل ورکر حداقل آیلتس لازم آیلتس 6 در چهار مهارت (EACH SKILL) است.هر چند که امتیاز آیلتس 6 صفر است و به شما امتیازی نمی دهد ولی شرط لازم برای ویزای اسکیل ورکر استرالیا است.