ویزای اسکیل ورکر استرالیا

پرسش و پاسخ های مرتبط با ویزای اسکیل ورکر استرالیا

ویزای اسکیل ورکر استرالیا

پرسش و پاسخ های مرتبط با ویزای اسکیل ورکر استرالیا

مزایا و مشکلات تحصیل در استرالیا را بدانید

 

مزایا و مشکلات تحصیل در استرالیا را بدانید 

 

 

  استرالیا نمونة بارزی از یک جامعة چند ملیتی است که از تنوع فرهنگی قابل ملاحظه‌ای در دنیا برخوردار است.

در حال حاضر استرالیا سومین کشور انگلیسی زبان دنیا می‌باشد که جمعیت وسیعی از دانشجویان بین‌المللی را پذیرا شده است . استرالیا علاوه بر ارائه مدارک معتبر به دانشجویان فارغ‌التحصیل، امکانات بسیار شایسته‌ای را برای تحصیل و کار آنان فراهم آورده است.  دانشگاه‌های استرالیا از سطح علمی عالی نسبت به سایر دانشگاه‌های جهان برخوردار است.


بهترین دانشگاه‌های استرالیا عضو گروه Group of 8 هستند که همه آنها جزو برترین دانشگاه‌های جهان محسوب می‌شوند. یکی از مشکلاتی که باعث می‌شود خیلی از داوطلبان تحصیل در خارج از کشور فکر تحصیل در استرالیا را از سر بیرون کنند، هزینه بالای تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا است. در کنار هزینه تحصیلات، خرج زندگی در استرالیا نیز خیلی بالا است. بنابراین اگر تنها سرمایه مناسبی دارید، در این راه قدم بگذارید. ولی از طرف دیگر تحصیل در استرالیا مزایایی دارد که خیلی از دانشجویان را ترغیب می‌کند تا به تحصیل در این کشور بپردازند که مهمترین این مزایا، شرایط آسان اقامت در این کشور است.


 هزینه زندگی در استرالیا


استرالیا از سطوح عالی رفاهی و هزینه های مناسب زندگی بهره‌مند است. انتخاب شما برای مکان تحصیلی خود، خواه دریک شهر بزرگ و یا نواحی اطراف شهری و همچنین الگوی زندگی شخصی شما، سطح نهایی هزینه‌های شما را تعیین می‌کند. شرایط مختلفی برای مسکن و سکنی گزیدن دانشجویانی که در استرالیا تحصیل می‌کنند، وجود دارد. بسیاری از دانشگاه‌ها و دانشکده‌های TAFE از طریق دفاتر مسکن خود به دانشجویان کمک می‌کند. دانشجویان باید به محض اینکه دانشگاه ثبت نام آنها را تأئید می‌کند، توصیه‌های این مراکز را برای یافتن مسکن مناسب به‌کار گیرند.


بسیاری از دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها دارای مراکز اقامتی برای دانشجویان‌اند که این مراکز امکانات خواب، آسایش و خوراک دانشجویان را فراهم می‌آورند. دانشجویان می‌توانند در صورت تمایل آپارتمان و یا خانه‌ای را اجاره کنند که معمولا این کار به صورت اشتراکی با چند دانشجوی دیگر انجام پذیر است. بسیاری از دانشجویان حداقل برای چند ماه اول ترجیح می‌دهند که با خانواده‌های استرالیایی اقامت گزینند. به این نحوه اقامت  اقامت در منزل  می‌گویند که در آن صورت اتاق و غذای شخص در آن در نظر گرفته شده است. 

مهاجرت به استرالیا


هزینه‌ها و امکان انتخاب هر روش در نقاط مخالف استرالیا متفاوت است. بسیاری از موسسات آموزشی در استرالیا شخصی را به عنوان افسر مسئول برای کمک در امر انتخاب مکان زندگی در نظر می‌گیرند تا بتوانند به دانشجویان در امر انتخاب مسکن و مکان زندگی در داخل و یا در نزدیکی موسسه آموزشی کمک کنند.هزینه‌های در نظر گرفته شده در اینجا تخمینی است: هم خانگی با خانواده‌های استرالیائی همراه با خوراک روزانه: 110-270 دلار استرالیا در هفته، مسافر خانه و اقامت‌گاه‌های موقت برای دانشجویان80-135 دلار استرالیا در هفته ، هم‌اتاقی با دانشجویان دیگر 80-200 دلار استرالیا در هفته ، اجاره‌خانه و یا اتاق 100-350 دلار استرالیا در هفته ، خوابگاه دانشگاه 80-250 دلار استرالیا در هفته ، پانسیون شبانه روزی  8000 –11000 دلار استرالیا در سال. 


آپارتمان‌های دانشگاه ،کالج‌های اقامتی و ساختمان‌های قابل سکونت مرتبط به موسسه آموزشی (که شامل همه امکانات زندگی و غذا نیز هست) ممکن است در اختیار دانشجویان تمام وقت با هزینه مناسب قرار گیرد. به ‌هر حال تعداد درخواست‌ها برای برخورداری از این مراکز بسیار بالاست و این درخواست‌ها باید توسط موسسه آموزشی مرتبط ارزیابی شود.