ویزای اسکیل ورکر استرالیا

پرسش و پاسخ های مرتبط با ویزای اسکیل ورکر استرالیا

ویزای اسکیل ورکر استرالیا

پرسش و پاسخ های مرتبط با ویزای اسکیل ورکر استرالیا

اطلاعات عمومی راجع به استرالیا

استرالیا از قرون پیش، منطقه مسکونی گروه های خاص نژادی بوده است. این سرزمین نخستین بار توسط اسپانیائی ها مشاهده گردید اما هلندیها نخستین کسانی بودند که پای بدانجا نهادند (۱۶۰۶). نخستین انگلیسی که از جزیره استرالیا دیدن کرد دمپیر بود. او تصمیم به جستجو در کرانه های خاوری قاره تازه را کرد اما توفانهای سهمگین او را از راهش بازگرداند. کشف و نقشه برداری واقعی قاره استرالیا هنگامی صورت گرفت که نیروی دریایی بریتانیا در سال ۱۷۶۸ هیئتی به سرپرستی ناخدا جیمز کوک به آن دیار فرستاد. به علت وسعت زیاد استرالیا به مدت ۵۰ سال طول کشید تا فردی تمام این قاره را بپیماید. برای اولین بار جوانی اسکاتلندی به نام جان مکدوال استوارت در سال ۱۸۶۱ موفق به مسافرت به تمام نقاط استرالیا شد، این کار ۸ ماه بطول انجامید. بعداز آن گروه های زیادی به استرالیا مهاجرت کردند. بزرگترین این گروهها، گروه چارتیست بود که عقاید آنها در خاک استرالیا ریشه دوانید و با گسترش خود استقلال استرالیا را به وجود آورد و از آن به بعد استرالیا به علت دارا بودن معادن بسیار زیاد از جمله طلا و ذغال سنگ و... متخصصان و بازرگانان را به طرف خود سوق داد. استرالیا در پیاده سازی دمکراسی از آمریکا و انگلستان پیشی گرفت تا جایی که حق رای به زنان پیش از این کشورها در استرالیا انجام گرفت. در سال ۱۸۶۰ قوانین آموزش و پرورش تدوین شد و در سراسر این سرزمین مدارس دولتی تاسیس شد. در اوایل ۱۸۹۰ سیاستمداران استرالیایی به منظور طرح قانون اساسی ایالات مشترک المنافع این سرزمین بارها گردهم آمدند و در این راه قانون اساسی ایالات متحده آمریکا را نمونه قراردادند. در سال ۱۹۰۰ استرالیا استقلال سیاسی کامل یافت. در سال ۱۹۷۰ کشف و استخراج و صدور منابع غنی معدنی استرالیا افزایش بسیار یافت. در سال ۱۹۸۰ اعلام شد که بزرگترین معادن الماس جهان در ناحیه استرالیای غربی کشف گردیده است. استرالیا در میان کشورهای صنعتی درجه اول، دارای وضع خوبی است و بیش از ۸۵ درصد تولید ناخالص ملی قاره اقیانوسیه در آن تولید می گردد.

مهاجرت به استرالیا

موقعیت جغرافیایی و مناطق استرالیا:


استرالیا کشوری در نیمکره جنوبی است. این کشور با ۶۸۶ ۸۵۰ کیلومتر مربع وسعت، ششمین کشور وسیع دنیا پس از روسیه، کانادا، چین، ایالات متحده و برزیل است و بیش از ۴/۶ برابر بزرگ تر از ایران و ۵۰ درصد بزرگتر از اروپاست. با وجود این بزرگی، فقط حدود ۲۱ میلیون جمعیت را در خود جای داده است و خدمات قابل توجهی را به ساکنان خود ارائه می نماید. استرالیا تنها کشوری است که یک قاره کامل را پوشش می دهد و این سرزمین بزرگترین جزیره دنیا می باشد و از نظر زمین شناسی کهن ترین خشکی جهان به شمار می آید. استرالیا دارای مرز خاکی با کشور دیگری نیست و دور آن را از شرق، اقیانوس آرام، از جنوب اقیانوس منجمد جنوبی، از غرب اقیانوس هند و از شمال چندین دریا و خلیج در بر گرفته است. استرالیا از شش ایالت و دو سرزمین یا قلمرو تشکیل شده است که اختیاراتشان کمتر از ایالت هاست. پایتخت آن شهر کنبرا است و شهرهای بزرگ آن عبارت اند از ملبورن، سیدنی، بریزببِن، آدلاید و پرت.


ایالتها و قلمروهای استرالیا:


1. نیو ساوت ولز (NSW) یا ولز جنوبی جدید که مرکز آن سیدنی است و سیدنی حدودا ۱۲۱۴۴/۶ کیلومتر مربع وسعت دارد. 

2. کوئینزلند(QLD) که مرکز آن بریزبین می باشد که بریزبین حدودا ۵۹۰۴/۸ کیلومتر مربع وسعت دارد. 

3. استرالیای جنوبی (SA) با مرکزیت آدلاید که آدلاید ۱۸۲۶/۹ کیلومتر مربع وسعت دارد. 

4. تاسمانی (TAS) که جزیره ای است در جنوب شرقی سرزمین اصلی و مرکز آن هوبارت می باشد. 

5. ایالت ویکتوریا (VIC) که مرکز آن ملبورن است و ملبورن حدودا ۸۸۰۶ کیلومتر مربع وسعت دارد. 

6. استرالیای غربی(WA) که مرکز آن پِرت می باشد، پرت ۵۳۸۶ کیلومتر مربع وسعت دارد. 

7. قلمرو سرزمین شمالی(NT) مرکز آن داروین است و داروین حدودا ۱۱۲/۰۱ کیلومتر مربع وسعت دارد. 

8. سرزمین پایتخت استرالیا ACT مشتمل بر شهر کنبرا و اطراف آن که حدودا ۸۱۴/۲ کیلومتر مربع وسعت دارد. (لازم به توضیح است که تهران حدودا ۶۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد.)


اقتصاد:


استرالیا کشوری توسعه یافته با اقتصاد متکی بر بازرگانی و کشاورزی است. محصولات اصلی استرالیا نیشکر، پنبه، غلات و گوشت است. استرالیا نواحی بسیار حاصلخیزی دارد که نقش موثری در تغذیه دنیا داراست. بیش از ۷۵ درصد تولیدات کشاورزی و دامی این کشور به تمامی دنیا صادر می شود این در حالی است که استرالیا جزو کشورهای پیشرفته صنعتی دنیا محسوب می شود. این کشور معادن فراوانی از جمله طلا، آلومینیوم، ذغال سنگ و الماس و... دارد. شرکای بازرگانی استرالیا بیشتر چین، ژاپن و کره جنوبی در آسیا و نیز ایالات متحده آمریکا هستند. استرالیا دارای یکی از پایدارترین اقتصادهای جهان است که نرخ سرمایه گذاری را در این کشور افزایش داده است. این کشور در راستای صنعتی سازی و ساخت و تولید نیز پیشرفت های بسیارعالی داشته است و هدف کلی راه اندازی کمپانی های بزرگ براساس تکنولوژی های نو و سرمایه گذاری روی بخش های مختلف را دارد. در حال حاضر اتومبیل های تویوتا کمری، فورد، هولدن در این کشور تولید و به سراسر دنیا صادر می- شود. دلار استرالیا ،ششمین ارز مبادلات تجاری در بازار بورس جهانی بشمار می رود. این دلار به ترتیب پس از دلار آمریکا، یورو، ین، پوند استرلینگ و فرانک سویس در مبادلات ارزی جهانی کاربرد دارد.


سیاست:


در استرالیا، مردم ابتدا نمایندگان مجلس را انتخاب می کنند. رئیس حزبی که بیشترین نفرات انتخاب شده را در مجلس داشته باشد به عنوان نخست وزیر مسئول تشکیل کابینه دولت می شود. دولت استرالیا از سه زیرشاخه تشکیل می شود، قانون گذاری، اجرایی و قضایی. 

احزاب عمده استرالیا عبارت اند از: 

حزب لیبرال استرالیا

حزب کارگر استرالیا

حزب ملّی استرالیا

از سال ۱۹۹۶ تا نوامبر ۲۰۰۷ حزب لیبرال قدرت را در این کشور در دست داشت و جان هوارد به مدت یازده سال نخست وزیر این کشور بود. در انتخابات فدرال که در نوامبر سال ۲۰۰۷ برگزار شد حزب کارگر توانست مقتدرانه رقیب خود حزب لیبرال را شکست دهد و به این ترتیب کوین راد رئیس این حزب به عنوان نخست وزیر استرالیا برگزیده شد. در ماه ژوئن سال ۲۰۱۰ پس از کناره گیری کوین راد از مقام نخست وزیری، خانم جولیا گیلارد که رهبریت حزب کارگر را بر عهده دارد توانست به عنوان نخستین نخست وزیر زن استرالیا زمام امور را به دست بگیرد و مسئول تشکیل کابینه دولت شد.